Antwoord
Voor het laten volgen van uw contract(en) Huisartsen of Integrale Huisartsenzorg dient u de volgende stappen te doorlopen.
Accepteren overeenkomst
Accepteer het aangeboden basis- zelfstandige contract en eventuele aanvullende modules door deze te selecteren en op de knop 'Accepteren' te klikken:
Vervolgens accepteert u de voorwaarden en klikt u ook hier op de knop 'Accepteren':
Hierna wordt er een pop-up getoond waardoor u wordt doorgeleid naar het scherm waar u de volgkeuze kunt instellen.
Selecteren tabblad 'Zorgverzekeraar volgen'
Als u voor een bepaald contractjaar het contract van één of meer preferente zorgverzekeraars hebt geaccepteerd in het Zorginkoopportaal, kunt u dit contract laten volgen. Ga hiervoor naar het tabblad ‘Zorgverzekeraar volgen’. Hier kunt u de preferente zorgverzekeraars selecteren waarvan u de contracten wilt laten doorsturen naar de verre zorgverzekeraars.
Selecteer hiervoor het tabblad ‘Zorgverzekeraar laten volgen’.
U stelt een volgkeuze in door de volgende stappen te volgen. Selecteer het basis- of zelfstandig contract of u het contract wilt laten volgen (1). Vergeet niet na het selecteren van de keuze op de knop 'Opslaan' (2) te klikken.
U hoeft dit niet per contractjaar te doen. Indien het contract een langere looptijd heeft, bijvoorbeeld 2 jaar, dan wordt deze voor de gehele looptijd gevolgd door de verre zorgverzekeraar. Als u later contracten voor extra aanvullende modules accepteert worden de bijbehorende prestatieafspraken ook automatisch doorgestuurd naar de verre zorgverzekeraars.
Wordt er na de deadline van het instellen van een volgkeuze een nieuw contract aangeboden? U kunt dan na het accepteren van het contract opnieuw de keuze maken voor een preferente zorgverzekeraar. Dit kan alleen als de looptijd van het contract nog niet is ingegaan.
Hoe kan ik controleren of geaccepteerde overeenkomsten zijn gecommuniceerd naar de verre zorgverzekeraars?
De prestatieafspraken van geaccepteerde overeenkomsten (van de basisovereenkomst én van alle aanvullende modules) worden elke nacht doorgestuurd naar de verre zorgverzekeraars. In de details van een overeenkomst kunt u onder Actie geschiedenis controleren of dit ook gebeurd is.
In de tabel ‘Volgsystematiek transacties’ kunt u zien welke wijzigingen hebben plaatsgevonden.
De volgende statussen kunnen hier getoond worden:
- Volgbaar: Het contract is in te stellen om te laten volgen.
- Niet volgbaar: Voor dit contract kan geen volgkeuze meer worden ingesteld
- Gewijzigd: De volgkeuze is gewijzigd
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe kan ik inloggen op het Zorginkoopportaal?
- Ik werk met een Zorginkoopbemiddelaar, hoe gaat dat in zijn werk met VECOZO?
- Wat zijn de verschillende modules van het Zorginkoopportaal?
- Hoe kom ik bij mijn vragenlijst/contract/onderhandeling?
- Ik werk bij meerdere ondernemingen, waar moet ik rekening mee houden?
- Mijn praktijk gaat stoppen, waar moet ik dan rekening mee houden?
- Met welke zorgsoorten kan ik gebruik maken van het Zorginkoopportaal?
- Kan ik als 'rechtspersoon' ook toegang krijgen tot het Zorginkoopportaal?
- Contactgegevens Zorgverzekeraars
- Werkt het Zorginkoopportaal ook met Beheerstichtingen en toestemmingsverklaringen?
- Voorbereiden Zorginkoopportaal
- Wat kan ik doen binnen het Zorginkoopportaal?
Uitvraagmodule
- Hoe kan ik inloggen op de uitvraagmodule?
- Waarom krijg ik een foutmelding bij het invoeren van mijn e-mailadres in de vragenlijst?
- Waarom kan ik geen bijlagen uploaden in de vragenlijst?
- Hoe kan ik mijn gegevens in de vragenlijst wijzigen?
- Waarom wordt er na het invullen van de vragenlijst aangegeven dat ik geen contract krijg?
- Wat moet ik doen als mijn IBAN nummer niet geaccepteerd wordt?
- Hoe maak ik gebruik van de uitvraagmodule?
- Waar vind ik de vragenlijst?
Contracteermodule
- Hoe kan ik inloggen op de contracteermodule?
- Hoe maak ik gebruik van de contracteermodule?
- Wat houdt het in als ik een zorgverzekeraar laat volgen of preferente zorgverzekeraar kies (alleen voor Huisartsen en Integrale Huisartsenzorg)?
- Op mijn contract staat het verkeerde adres, wat moet ik nu doen?
- Wat houdt een administratief contract in?
- Kan ik twee volgverzoeken instellen?
- Ik ben niet tekenbevoegd voor de praktijk/instelling waar ik werkzaam ben. Waarom krijg ik dan toch contracten aangeboden?
- Hoe kan ik mijn volgkeuze wijzigen?
- Waar vind ik mijn contracten?
- Ik heb een contract aangeboden gekregen, maar ik wil hier geen gebruik van maken
- Wat is contracteren 1.0?
Onderhandelmodule
- Hoe kan ik inloggen op de onderhandelmodule?
- Welke autorisaties zijn er mogelijk in de onderhandelmodule?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Medisch Specialistische Zorg (MSZ)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Medisch Specialistische Zorg Dure Geneesmiddelen & Stollingsfactoren (MSZ DGSF)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule Wijkverpleging (VenV)?
- Wat betekenen de menu-opties op het startscherm?
- Ik ben het niet eens met het aangeboden tarief in het sjabloon, hoe kan ik het aanpassen?
- Ik krijg een foutmelding, hoe kan dit?
- Wat is een modelcontract/modelprijslijst?
- Selectieve inkoop MSZ DG&SF
- DBC