Let op! Op Eerste Kerstdag (25 december) en Tweede Kerstdag (26 december) zijn wij niet bereikbaar. Meer weten?

Hoe maak ik gebruik van de contracteermodule?

Antwoord

Hieronder vindt u verschillende stappen en oplossingen die in de contracteermodule van toepassing zijn.

Hoe accepteer of weiger ik een contract?

Om een contract te accepteren of te weigeren, vinkt u het vakje voor het contract aan en klikt u op accepteren (of weigeren). 

Na het accepteren of weigeren van het contract moet u nog aangeven dat u verklaart vertegenswoordigingsbevoegd bent en dat u kennis hebt genomen van de inhoud van het contract. Dit doet u door de vakjes aan het vinken en nogmaals op accepteren klikken.

Als u de voorstellen hebt geaccepteerd of geweigerd kunt u deze daarna in het tabblad ‘Contracten’ terugvinden.

Hoe kan ik meerdere contracten tegelijk accepteren?

In de contracteermodule is het mogelijk om per zorgverzekeraar per zorgsoort ‘Gegroepeerd te accepteren’. Dit betekent dat u tegelijkertijd meerdere contracten kunt accepteren of weigeren. Let op dat meerdere contracten tegelijkertijd accepteren van verschillende zorgverzekeraars niet mogelijk is. Om meerdere contracten te selecteren vinkt u het vakje aan bij ‘Type’. Vervolgens klikt u op accepteren.

Waarom kan ik het contract niet accepteren of weigeren?

Als u alleen geautoriseerd bent voor het bekijken van contracten, dan kunt u deze niet accepteren of weigeren. In dat geval ziet u in het vak ‘Contract beoordelen’ alleen de knop ‘Annuleren’. Staat u bij de Kamer van Koophandel (KvK) geregistreerd als tekenbevoegde voor uw onderneming? Dan kan de contactpersoon van uw onderneming voor u de autorisatie aanvragen voor het beoordelen van contracten via Gebruikersbeheer. Bekijk de handleiding.

Waar vind ik de reeds afgesloten contracten?

Als u de voorstellen heeft geaccepteerd of geweigerd kunt u deze daarna in het tabblad ‘Contracten’ terugvinden. In dit tabblad vindt u alle contracten.

Bij het openen van het scherm worden alle geaccepteerde contracten getoond, door op ‘Alles’ te klikken krijgt u alle contracten te zien. Dus ook de contracten die u eerder geweigerd hebt.

U kunt bovenin gebruik maken van een filtering. Bijvoorbeeld door in de kolom onder ‘Vorm’ MSZ te typen zorgt dit ervoor dat u alleen de overeenkomsten ziet waarbij ‘MSZ’ in de tekst voorkomt.

Door op de regel van het betreffende contract te klikken komt u in het scherm met de contractdetails.

Hier kunt u de overeenkomst en de eventuele bijbehorende bijlagen downloaden in PDF-vorm. U kunt ook de overeenkomst met de eventuele bijlagen in één keer downloaden door op de knop 'Download alles' te klikken.

Waarom zie ik mijn contract niet?

Een contract kan aangeboden worden op de praktijk en/of zorgverlener AGB-code. De zorgverzekeraar bepaalt op welke AGB-code de vragenlijst of het contract wordt aangeboden.

Wanneer u inlogt op de contracteermodule ziet u het volgende:

Wanneer u toegang heeft tot meerdere AGB-codes op het Zorginkoopportaal wordt er eerst gevraagd een AGB-code te selecteren. Deze AGB-code blijft geselecteerd als u weer opnieuw inlogt, maar deze kan gewijzigd worden door opnieuw op de AGB-code te klikken links boven in het scherm:

In de e-mail die u heeft ontvangen staat ook vermeld op welke AGB-code het contract is aangeboden.

Het contractvoorstel is aangeboden op mijn persoonlijke AGB-code in plaats van de praktijk AGB-code. Kan ik dit aanpassen? 

De zorgverzekeraar bepaalt op welke AGB-code de overeenkomst wordt aangeboden. Neem contact op met de zorgverzekeraar als u op een andere AGB-code de overeenkomst wilt afsluiten.

Contactgegevens zorgverzekeraars

Wat moet ik doen als ik nog geen contract heb ontvangen?

Indien de zorgverzekeraar nog geen contract heeft aangeboden dan kan u hiervoor contact opnemen met de zorgverzekeraar.

Contactgegevens zorgverzekeraars

Mijn contractvoorstel is afgewezen/ingetrokken. Bij wie kan ik terecht met een vraag hierover?

In het Zorginkoopportaal van VECOZO kunnen zorgverzekeraars contractvoorstellen klaarzetten en afwijzen en/of intrekken. Wanneer u het niet eens bent met een afwijzing of intrekking dan kunt u contact opnemen met de betreffende zorgverzekeraar.

Contactgegevens zorgverzekeraars

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Uitvraagmodule

Contracteermodule

Onderhandelmodule

Nalevingsmodule