Antwoord
Hieronder vindt u verschillende stappen en oplossingen die in de contracteermodule van toepassing zijn.
Hoe accepteer of weiger ik een contract?
Om een contract te accepteren of te weigeren, vinkt u het vakje voor het contract aan en klikt u op accepteren (of weigeren).
Na het accepteren of weigeren van het contract moet u nog aangeven dat u verklaart vertegenswoordigingsbevoegd bent en dat u kennis hebt genomen van de inhoud van het contract. Dit doet u door de vakjes aan het vinken en nogmaals op accepteren klikken.
Als u de voorstellen hebt geaccepteerd of geweigerd kunt u deze daarna in het tabblad ‘Contracten’ terugvinden.
Hoe kan ik meerdere contracten tegelijk accepteren?
In de contracteermodule is het mogelijk om per zorgverzekeraar per zorgsoort ‘Gegroepeerd te accepteren’. Dit betekent dat u tegelijkertijd meerdere contracten kunt accepteren of weigeren. Let op dat meerdere contracten tegelijkertijd accepteren van verschillende zorgverzekeraars niet mogelijk is. Om meerdere contracten te selecteren vinkt u het vakje aan bij ‘Type’. Vervolgens klikt u op accepteren.
Waarom kan ik het contract niet accepteren of weigeren?
Als u alleen geautoriseerd bent voor het bekijken van contracten, dan kunt u deze niet accepteren of weigeren. In dat geval ziet u in het vak ‘Contract beoordelen’ alleen de knop ‘Annuleren’. Staat u bij de Kamer van Koophandel (KvK) geregistreerd als tekenbevoegde voor uw onderneming? Dan kan de contactpersoon van uw onderneming voor u de autorisatie aanvragen voor het beoordelen van contracten via Gebruikersbeheer. Bekijk de handleiding.
Waar vind ik de reeds afgesloten contracten?
Als u de voorstellen heeft geaccepteerd of geweigerd kunt u deze daarna in het tabblad ‘Contracten’ terugvinden. In dit tabblad vindt u alle contracten.
Bij het openen van het scherm worden alle geaccepteerde contracten getoond, door op ‘Alles’ te klikken krijgt u alle contracten te zien. Dus ook de contracten die u eerder geweigerd hebt.
U kunt bovenin gebruik maken van een filtering. Bijvoorbeeld door in de kolom onder ‘Vorm’ MSZ te typen zorgt dit ervoor dat u alleen de overeenkomsten ziet waarbij ‘MSZ’ in de tekst voorkomt.
Door op de regel van het betreffende contract te klikken komt u in het scherm met de contractdetails.
Hier kunt u de overeenkomst en de eventuele bijbehorende bijlagen downloaden in PDF-vorm. U kunt ook de overeenkomst met de eventuele bijlagen in één keer downloaden door op de knop 'Download alles' te klikken.
Waarom zie ik mijn contract niet?
Een contract kan aangeboden worden op de praktijk en/of zorgverlener AGB-code. De zorgverzekeraar bepaalt op welke AGB-code de vragenlijst of het contract wordt aangeboden.
Wanneer u inlogt op de contracteermodule ziet u het volgende:
Wanneer u toegang heeft tot meerdere AGB-codes op het Zorginkoopportaal wordt er eerst gevraagd een AGB-code te selecteren. Deze AGB-code blijft geselecteerd als u weer opnieuw inlogt, maar deze kan gewijzigd worden door opnieuw op de AGB-code te klikken links boven in het scherm:
In de e-mail die u heeft ontvangen staat ook vermeld op welke AGB-code het contract is aangeboden.
Het contractvoorstel is aangeboden op mijn persoonlijke AGB-code in plaats van de praktijk AGB-code. Kan ik dit aanpassen?
De zorgverzekeraar bepaalt op welke AGB-code de overeenkomst wordt aangeboden. Neem contact op met de zorgverzekeraar als u op een andere AGB-code de overeenkomst wilt afsluiten.
Wat moet ik doen als ik nog geen contract heb ontvangen?
Indien de zorgverzekeraar nog geen contract heeft aangeboden dan kan u hiervoor contact opnemen met de zorgverzekeraar.
Mijn contractvoorstel is afgewezen/ingetrokken. Bij wie kan ik terecht met een vraag hierover?
In het Zorginkoopportaal van VECOZO kunnen zorgverzekeraars contractvoorstellen klaarzetten en afwijzen en/of intrekken. Wanneer u het niet eens bent met een afwijzing of intrekking dan kunt u contact opnemen met de betreffende zorgverzekeraar.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe kan ik inloggen op het Zorginkoopportaal?
- Ik werk met een Zorginkoopbemiddelaar, hoe gaat dat in zijn werk met VECOZO?
- Wat zijn de verschillende modules van het Zorginkoopportaal?
- Hoe kom ik bij mijn vragenlijst/contract/onderhandeling?
- Ik werk bij meerdere ondernemingen, waar moet ik rekening mee houden?
- Mijn praktijk gaat stoppen, waar moet ik dan rekening mee houden?
- Met welke zorgsoorten kan ik gebruik maken van het Zorginkoopportaal?
- Kan ik als 'rechtspersoon' ook toegang krijgen tot het Zorginkoopportaal?
- Contactgegevens Zorgverzekeraars
- Werkt het Zorginkoopportaal ook met Beheerstichtingen en toestemmingsverklaringen?
- Voorbereiden Zorginkoopportaal
- Wat kan ik doen binnen het Zorginkoopportaal?
Uitvraagmodule
- Hoe kan ik inloggen op de uitvraagmodule?
- Waarom krijg ik een foutmelding bij het invoeren van mijn e-mailadres in de vragenlijst?
- Waarom kan ik geen bijlagen uploaden in de vragenlijst?
- Hoe kan ik mijn gegevens in de vragenlijst wijzigen?
- Waarom wordt er na het invullen van de vragenlijst aangegeven dat ik geen contract krijg?
- Wat moet ik doen als mijn IBAN nummer niet geaccepteerd wordt?
- Hoe maak ik gebruik van de uitvraagmodule?
- Waar vind ik de vragenlijst?
Contracteermodule
- Hoe kan ik inloggen op de contracteermodule?
- Wat houdt het in als ik een zorgverzekeraar laat volgen of preferente zorgverzekeraar kies (alleen voor Huisartsen en Integrale Huisartsenzorg)?
- Hoe stel ik een volgverzoek in?
- Op mijn contract staat het verkeerde adres, wat moet ik nu doen?
- Wat houdt een administratief contract in?
- Kan ik twee volgverzoeken instellen?
- Ik ben niet tekenbevoegd voor de praktijk/instelling waar ik werkzaam ben. Waarom krijg ik dan toch contracten aangeboden?
- Hoe kan ik mijn volgkeuze wijzigen?
- Waar vind ik mijn contracten?
- Ik heb een contract aangeboden gekregen, maar ik wil hier geen gebruik van maken
- Wat is contracteren 1.0?
Onderhandelmodule
- Hoe kan ik inloggen op de onderhandelmodule?
- Welke autorisaties zijn er mogelijk in de onderhandelmodule?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Medisch Specialistische Zorg (MSZ)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Medisch Specialistische Zorg Dure Geneesmiddelen & Stollingsfactoren (MSZ DGSF)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule voor de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)?
- Hoe maak ik gebruik van de onderhandelmodule Wijkverpleging (VenV)?
- Wat betekenen de menu-opties op het startscherm?
- Ik ben het niet eens met het aangeboden tarief in het sjabloon, hoe kan ik het aanpassen?
- Ik krijg een foutmelding, hoe kan dit?
- Wat is een modelcontract/modelprijslijst?
- Selectieve inkoop MSZ DG&SF
- DBC